Alla inlägg under september 2011

Av Ida Werner - 18 september 2011 18:15

Idol har ju börjat på tv4 ! och jag fick ögonen på en tjej som heter Moa. 

Jag har hört henne innan jag såg henne på idol hon har nämligen varit med på talang/ girls on stage i Alingsås

Jag tycker att hon har en häftig utstrålning och hon skriver/sjunger underbart! 

här är ett klipp på henne inför jyrun i Idol. Hon är värd att lyssna på! 

Moa Lignell med hennes egna låt"When i held ya": 

Av Ida Werner - 17 september 2011 17:33

Det är viktigt att du måste kunna sjunga starkt och högt utan mikrofon. Det händer ofta att jag blir lurad av mikrofonen och tror att jag sjunger starkt fastän jag sjuger lågt. Därför kan det vara bra för er som är karaoke sångare att kanske sjunga utan mik några gånger varje dag så att ni också får koll på hur er röst egentligen låter!


 




Av Ida Werner - 16 september 2011 23:44

Musik-quize  är avslutad !



Av Ida Werner - 16 september 2011 12:53

Hejsan! 

En låt som jag håller på att träna in och som kommer att ta tid innan jag gör den någorlunda bra är "The Power Of Love"  riktigt svår och ni kanske får se en video på den som jag spelar in om någon månad.   


 Här kommer låten med Jennifer Rush:  


"The Power Of Love"  med  Céline Dion:

 

Hoppas att ni gillar det! 

Av Ida Werner - 16 september 2011 12:35

Ja, sista dagen att tävla om en CD skiva!  helt gratis det är bara till att kunna

musik-quizet. 


Tycker ni att quizet är för svårt?  (All kritik är bra kritik) !   




    

Av Ida Werner - 11 september 2011 10:49

Hejsan!  

Kan du det mesta om musikens stilar och artirster/band? 

Jag ska ha en musiktävling i min blogg och frågorna kommer att komma från mina inlägg sedan bloggen startade. Du kommer att få frågor om artister och band!  


Du gör så här för att vara med: 

Du skriver tydligt siffrorna 1. 2.  3. OSV     ,  efter siffrorna skriver du ditt svar.

Du kan skicka dina svar till e-posten : twiwolf@live.se  

Den som först skickar in och har flest rätt vinner!  :P  

Priset är en CD skiva med en aktuell artist.  

Kom ihåg att skriva din post adress dit du vill ha skivan skickad. 


MUSIK QUIZ :

Temat Pop:


1. Vilket dansteg är Michael Jackson mest känd för?

2. Hur många syskon hade Michael Jackson?

3. Michael Jackson var med i ett band som hette "Jackson five" vad hette bandet från början?

4. Michael Jackson dog hastigt 2009 vilket datum?


5. Hur många barn har Cher?

6. Vilken låt var det som cher sjöng solo år 1998 och som gjorde stor succe?   

7. Vad hette han som hon sjöng duett med under 60-talet och som också var hennes man?


8. Sanna släppte sin första låt när hon var 11-år, vad hette låten? 

9. Vad sjöng Sanna i för musikstil innan hon blev en pop artist?

10. Hur länge har Sanna varit artist?  


 Temat Country: 


11. Hur många låtar har John Denver skrivit? 

12. Vilka 2 låtar var hans mest kända? 

13. Vad tog John Denver sitt efternamn i från? 

14. När dog John Denver? 


15. Dolly Parton reser just nu runt i världen och gör en världsturne, vad heter albumet hon släpper? 

16. På vilket speciellt sätt kom Dolly Parton på sin låt "9 to 5" ?

17. Vilken stad var det som Dolly Parton växte upp i och som hon än idag älskar ?

18. Vad heter hennes lillasyster som också är en countrysångerska?


Temat Rock:

19. Guns N Roses har haft många bandmedlemmar som har hoppat av med åren.

Vem är original medlemen som fortfarande är kvar i bandet?  

20. Vilket år grundades Guns N Roses ? 

21. Namnet "Guns N Roses" har ju en anledning till varför bandet heter just "Guns N Roses".  Namnet "Roses" kommer från sångaren Axl Rose efternamn.

Vem kommer då namnet "Guns" i från?  


TÄVLINGEN AVSLUTAS PÅ FREDAG!

Av Ida Werner - 7 september 2011 12:46

Kan du det mästa om musikens artirster och stilar? 

har du läst min blogg tillräkligt bra?   

Ja ...  då kanske du kan vinna min frågetävling som kommer till helgen! 

Plugga på så kanske du får äran att vinna och få ett litet musik pris :)


(Och den som svarar rätt först vinner såklart)  


Tipsa gjärna andra och länka till tävlingen så kanske ni får lite fler konkurenter. 

Ovido - Quiz & Flashcards