Alla inlägg under augusti 2011

Av Ida Werner - 27 augusti 2011 20:50

Tråkigt när jag övar till inspelningen för en utav ABBA låtarna som jag tänkt lägga ut , så märker jag att rösten inte låter som den ska ?!  ja det lät platt. Jag var förkyld och ju längre tiden gick desto sjukare blev jag så tyvärr så blir det inget video inlägg idag.  

Tips för förkylning: 

- Drick Te med Honung i 

- Skiva lök och lägg talriken med lök bredvid dig innan du ska sova 

- Se till att få vila 

- Nesseril för snuvan ( finns på apotek) 


Fler tips så KOMMENTERA !  behöver alla tips du kan ge ;) 


Av Ida Werner - 26 augusti 2011 21:41

Eftersom att det börjar närma sig Dolly Parton som ska komma till Scandinavium på söndag så tänkte jag att det skulle vara bra att skriva lite om hur det kanske kan tänkas vara under konserten!

  


Här är en Recension från ett Fan som skrev hur det var på Scandinavium och Malmö för 3 årsen: 

När jag såg henne på Scandinavium i Göteborg för 3 år sedan så lät det väldigt bra men jag såg desto sämre där jag satt uppe under taket i den stora hockeyladan.  

På Malmö stadion såg jag bättre men ljudet var å andra sidan bland det sämsta jag varit med om på en utomehusarena. 

Våg efter våg av ljud rullade upp för läktaren och sedan tillbaka ned i repris för oss som satt på fotbollsplanen.   Detta kommer att bli tredje gången gilt för detta Fanset!  :) 


Ett tips till er som ska till Scandinavium, och som sitter rät så långt bak, ta med en liten kikare det kan nog behövas...  ;)  

Dolly pratar om det nya albumet "Better Day" :  


Källa

Av Ida Werner - 23 augusti 2011 20:51

En bra och kort video på hur du ska göra för att få ett bra sound!  och inte pressa rösten för mycket. :) 

Framtiden :  det kommer nu till helgen fredag-söndag en ny video på mig när jag sjunger ( det blir fortfarande en låt utav ABBA). 


Video lär dig sjunga bättre:

 


Källa

Av Ida Werner - 20 augusti 2011 21:23

Gjort en remix, höjt beat och bas och tonen på sången har blivit högre!

Videon är mest som utfyllnad. Denna remixen är den första jag gör men jag lär mig på vägen. 

Digga!

Låten: Remix Knowing me Knowing you  , Orginal av ABBA

Av Ida Werner - 17 augusti 2011 19:48

Soul är en av mina favorit stilar , här kan man värkligen pröva tonerna på instrument och sång!  eftersom att sången värkligen blir "en" med instrumenterna och att inte musiken överöstar sången eller tvärtom.


Soulmusik är en afroamerikansk musikgenre som utvecklades ur bluesen och gospeln i USA under 1950-talet och 60-talet. Ray Charles anses vara en av dom första soulartirsterna!    Han var den som kopplade samman vokal gospelglöd med världsliga texter och rhythm & bluesens svängiga musikaliska uttryck. Soulen utvecklades mer och mer i många olicka delar i USA och på många olicka sätt. ;) 


Låten  "Hit the road Jack":

 

Källa

Av Ida Werner - 16 augusti 2011 18:24

Oskar Linnros konsert i går :  

Det var mycket människor som ville kolla på Oskar Linnros den 15 Augusti, hela Liseberg var näst intill fullt.  Oskar kom in på scen och mörka moln svävade över oss men det regnade inte på hela kvällen som tur var.

 Från och med Du var låten som han började med, sedan rullade hans album på "Vilja Bli".

Dom populäraste låtarna som pupbliken älskade var "25" , "Från och med Du" och "Genom eld".   ( mycket bra låtar, man kan verkligen sjunga allsång)  :P  

Låten "Genom eld" :

 

Ljudet på Liseberg var inte bra, för dom som älskar att höra musiken klart och högt!  ( tidigare konserter har haft samma problem med ljudet). 

Bandet och orkesten var duktiga, och publiken gratulerade honom på födelsedagen så till er som var där: Bra gjort! vi fick höra honom lite mer tack vare det ;)

Låten "25" :


Hoppas att ni går på Oskar Linnros ifall ni får chansen, mycket bra på scenen och får med publiken!  :D

Av Ida Werner - 14 augusti 2011 21:11

Jag tänkte spela in musikvideos med ABBA,  här kommer första!

Kommentera  gärna vad ni tycker :D


 


Av Ida Werner - 13 augusti 2011 00:15

Hejsan! skulle informera er som är Oskar Linnros fans att den 15 Augusti på måndag så kommer han att ha konsert på Liseberg kl 20.00

Jag ska gå och kålla på detta!  :D 


Låten "Från och med Du " :

 


Ovido - Quiz & Flashcards