Alla inlägg under oktober 2011

Av Ida Werner - 31 oktober 2011 07:53

Hejsan! 

jag har fasnat lite för Dolly Parton efter att hon kom till Sverige, här är en liten tit på hennes nya album "Better day" kanske är albumet det sista?!.

Det handlar också om att hon mins tillbaka mycket och det fick man höra på konserten :D  


Av Ida Werner - 30 oktober 2011 17:07

Första inspelningen med mikrofon,ljudkort och nytt system!  kändes lite pirrigt att spela in och samtidigt lära sig nya saker.  Vi tog den första inspelningen eftersom att tiden började rinna ut.

(Tänk på att inte vara för hårda min röst kan hacka men det är inget teknink fel utan bara att mitt stemband håller på att ställa om sig! ).  


PAINT IT BLACK MED IDA: 


 


Av Ida Werner - 23 oktober 2011 19:24

Hejsan kära läsare!

Jag vill berätta för er att jag nu på måndagar åker till Skara för att spela i ett band!

det är ett Pop/Rock band. Killarna som spelar i bandet är 13-14 år ungefär i min ålder. Det är en trumis, Gitarr , 2 sångare och våran lärare på bas. En av sångarna spelar även Gitarr.

 Dom är riktiga duktiga spelare och lär sig att spela en hel låt bara på ungefär ett rep! 

Detta bandet är bildat av Musicfactoryschool. Här är en läk till sidan : http://www.musicfactory.se/ 

Ni som bor i Skara och gärna ni som tar vägarna förbi kan gärna komma till stora salen på musicfactory vecka 49 och kolla på våran konsert. Vilken exakt dag det är kommer att stå i bloggen när det börjar närma sig!  


Ovido - Quiz & Flashcards