Alla inlägg den 5 augusti 2011

Av Ida Werner - 5 augusti 2011 15:40

Mina bra tips ! om du ska uppträda eller sjunga.  (Och det hjälper) har nämligen upptäkt detta innan, så följ mina råd :D  


Se till att du har ätit någon timma innan, annars så kan du bli väldigt mätt och inte orkar sjunga eller så råkar man rapa mitt i en (som skulle vart en vacker ton).


Se också till att du inte äter choklad, chips , snacks eller mat som skulle kunna fastna i halsen , ibland så märker man inte att man har smulor kvar i halsen föränn man börjar sjunga (skölj bort det med vatten).


Det kan ju vara viktigt att du har sjungt låten 1 gång innan du ska uppträda, då känner man säg oftast mycket säkrare och rösten är uppvärmd. 


Om du har någon slags scen skräck eller är nervös?, tänk så här:

Alla vill ju höra dig och det är det som är själva grejen, dom tycker också att du är väldigt modig! , dom vet heller inte hur ditt uppträdande ska se ut så om du gör fel så märker oftast ingen någonting ifall du inte gör en stor grej utav det och om det blir fel så fortsätt bara , koncentrera dig på en punkt eller en person som du känner dig bekväm med , eller tänk att du är bäst! ( det funkar för mig).  


Om du har några ideer? / frågor , tipsa mig .


Ovido - Quiz & Flashcards