Alla inlägg den 10 augusti 2011

Av Ida Werner - 10 augusti 2011 13:32

Är äpplen bra för rösten?  Sant eller Falskt.


I alla år som jag har sjungt har mina sång lärare sagt att äpplen är bra för rösten?

Men jag tycker bara att det fastnar i halsen när man ska sjunga! 

Det är tex så här dom säger: – Äpple, det lenar. 

Och jag har faktiskt tagit reda på detta, alltså detta är inte vetenskap, detta är något som jag har tästat och som jag tycker är logiskt!

: Äpple det lenar rösten lite men det gör ju banan ,och persika med. Om man äter mat som inte är för starkt för dig eller rösten så kommer rösten att låta bättre!

Äpplet gör nog inget mer än att smaka gott och mätta magen!  Så att om äpplet är bra för rösten är nog (genom mig tästat)  FALSKT. :P 


Äpplet:



Ovido - Quiz & Flashcards