Alla inlägg den 12 augusti 2011

Av Ida Werner - 12 augusti 2011 14:21

Instrument som oftast andvänds till att få Country sound!  :

En Akustisk gitarr: 

Fantasi berättelse:

En vacker sommar kväll och dina kompisar , du och kanske din älskade sitter bredvid dig. Du har framme din gitarr och du är kungen på att spela , du börjar spela en låt som du har gjort för just den här kvällen , alla jublar och vill att du ska spela mera och du bara ler eftersom att du just har förmedlat en sång som folk älskade och som du älskar att spela. 

Fakta:

En akustisk gitarr är en gitarr som inte har någon mikrofon eller något annat elektriskt.  Har ofta nylonsträngar till akustiska gitarrer men stålsträngar förekommer.

Bild akustisk gitarr: 


 

Munspel: 

Fantasi berättelse:

Mary såg den där killen med gitarren spela och det såg verkligen ut som att han hade roligt när han satt där och spelade, hon drog upp munspelet ur fickan och började spela med ,som tur var kompade dom varandra jätte bra och killen med gitarren och Mary log mot varandra i ett stort flin och sedan så spelade dom vidare med ännu mera rop och glada människor.

Fakta:  Munspel eller ibland munharmonika är ett instrument med genomslående metalltungor som, till skillnad från harmonium och dragspel, saknar klaviatur eller knappar. Istället blåses och sugs munspelet med munnen.

Bild munspelet:




Sången:

Fantasi berättelse:

När hon ser dom här två spela tillsammans blir hon nästan tårögd , det var så vackert . Plötsligt avbryts hennes tankar och hennes närmaste vänner ropar att jag  ska sjunga med deras låt! Jag hade faktiskt en rätt så grym text till melodin som spelades i mina öron, så jag började sjunga.  Hon sjöng med en liten grov röst fast det var ändå en fin mjuk melodi, folk stirrade med munnar som var nästan ända  ner till marken dom stirrade på oss tre. Killen med gitarren , Mary med munspelet och jag med rösten.  Vi var ett country band!


Publiken/ Fansen:

Fantasi berättelse:

När hon tjejen med mörkbrunt hår började sjunga med lät det som om dom tre hade spelat tillsammans i åratal.  Först satt jag helt still och  sedan började jag klappa händer till takten och snart klappade alla. Dom tre var våra idoler resten utav kvällen!   


( jag tänkte att jag skulle göra en liten rolig grej utav det, säg vad ni tycker all kritik är bra kritik)  

Ovido - Quiz & Flashcards