Direktlänk till inlägg 31 juli 2011

Om mig

Av Ida Werner - 31 juli 2011 10:34

Det började med att min mamma sjöng små visor till mig och min bror innan vi skulle sova. Och efter det så har jag ungefär sjungit överallt. När jag var sju eller åtta år så drog min bästa kompis med mig till en Kyrkokör, när jag blev nio år så fick jag för mig att jag skulle bli proffs på fotboll så det blev uppehåll med sången i ungefär i två år.

Mellan dom åren så skaffade vi en karaoke maskin från (net on net) och den maskinen höll uppe min sång. Sedan tröttnade jag på fotbollen och då blev det bara en som spelade fotboll i familjen ( brorsan).

Jag hoppade in i kören igen och min fantastiska lärare förändrade mig till en bra tonig sångerska. När jag blev 13 år så bestämde jag mig för att också pröva på lite rock. Mx rock konserten blev min räddare, den bevisade nämligen att jag inte hade någon scenskräck! Sedan flöt några konserter på och jag fick sjunga på min kusins bröllop och det var verkligen en stor ära, sedan kom den här bloggen upp och nu söker jag ett ställe där  jag kan sjunga och visa vad jag går för. :D  

 
 
Kim Johansson

Kim Johansson

3 augusti 2011 21:37

Kolla om din kommun har någon öppen scen. Kolla även av grannkommuner.
Där jag bor har grannkommunen Gislaved en öppen scen en gång i månaden dit man kan anmäla sig för att komma och visa upp vad man kan. Jag utvecklade en del av min ståupp där och kommer ibland dit igen för att testa nytt material.

Kulturföreningar kan också ha något sådant. Om du inte har några öppna scener i närheten så kolla med t ex skolan om man kan ordna en en gång i månaden.

För den drivna musikern finns ju alltid möjligheten att stå på gatan och sjunga. Lär du dig ett instrument kan du kompa dig själv. Jag håller just på att lära mig ukulele.

http://kadavro.bloggplatsen.se

Ida Werner

3 augusti 2011 22:01

Tack för dina kommentarer och dina goda tips!
:D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida Werner - 15 februari 2012 08:41

Fick höra att Whitney Houston är död,  väldigt synd att en legend dog bort hon blev endast 48 år.  Här är några låtar Whitney gjort " Run to you" :      "Greatest love of all":         ...

Av Ida Werner - 26 januari 2012 17:46

Har nu annonserat ut mig på några sidor där bandmedlemmar som söker sångerska kan hitta mig!  Känner du någon eller om du själv har ett band eller nyss startat och är intresserad så hör av dig!               ...

Av Ida Werner - 22 januari 2012 18:43

Hejsan!  Jag har fått fyrkantiga ögon nu, har nämligen sjungt för mycket framför teven.  Jag har köpt en Elton John skiva med de kändaste låtarna han gjort, Robbie Williams har också fått en plats i rutan och några gamla klassiker som tex "9to5",...

Av Ida Werner - 23 december 2011 12:10


Idag fick jag en alldeles egen gitarr inget speciellt märke men fick den av brorsan!  som en liten julklapp kan man ju säga, den är svart och väldigt blank!  Så nu ska jag börja lära mig att spela bra gitarr :S      några bra tips???       ...

Av Ida Werner - 12 december 2011 20:02

Min Top 5 Lista! det var längesen jag gjorde en topp lista! tänkte dela med mig utav lite go musik. Jag skriver en kommentar till varje låt efter länken.   1. LÅT: Superstition    Artirst : Stevie Wonder http://www.youtube.com/watch?v=wDZFf...

Ovido - Quiz & Flashcards